Saltede mandler er utroligt nemme at lave selv. De er lækre, sprøde og salte. De er perfekte som topping på salater, supper og i pitabrød eller blot som en lille snack. Vi laver gerne en dobbelt portion, da de kan bruges til mange ting. Vi bruger dem også som snack i madpakken eller et lille mellemmåltid. Du kan også prøve at hakke dem og drysse dem over din bulgur eller næste gang du laver boller i karry.

De kan sagtens opbevares i en lukket beholder i flere uger. Så længe får de dog sjældent lov at ligge hjemme hos os.

 

Hvis du kan lide vores opskrifter, så ville det hjælpe os meget, at du følger os på de sociale medier. Du finder os på facebook, instagram, youtube eller pinterest.

 

Se flere opskrifter på drinks her.
Saltede mandler
4.5 fra 2 stemmer
Samlet tid 30 minutter
Antal 1 glas
Kalorier pr. portion 579

Ingredienser

  • 100 g mandler
  • 1 dl vand
  • 2 spsk salt

Sådan gør du
 

  • Vand og salt kommes i en gryde og varmes op til salten er opløst.
  • Tilsæt mandlerne og lad det koge i ca. 1 minut.
  • Si mandlerne fra vandet og lad dem dryppe af.
  • Læg mandlerne på en bageplade. Gerne på bagepapir.
  • Bag mandlerne i en forvarmet ovn ved 150 ℃ i ca. 15 minutter.
  • Lad mandlerne køle af inden brug.

Tips og noter

  • De kan sagtens opbevares i en lukket beholder i flere uger. Så længe får de dog sjældent lov at ligge hjemme hos os.

Næringsindhold

Serving: 1glasKalorier: 579kcalKulhydrater: 22gProtein: 21gFedt: 50gMættet fedt: 4gFlerumættet fedt: 12gEnkeltumættet fedt: 32gTransfedt: 0.02gNatrium: 14160mgKalium: 736mgFiber: 13gSukker: 4gVitamin A: 1IUCalcium: 281mgJern: 4mg
Udskriv opskrift

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *